Project Description
Photo booth campagne voor 10 Hogeschool van Amsterdam-locaties.
Studenten vermaken én verbinden met je Hogeschool: dit deden we met een 5-daagse photo booth campagne op maar liefst 10 locaties tegelijkertijd.
Tijdens de introductieweek van de Hogeschool van Amsterdam vierden we een week lang een speciaal moment, namelijk dat de Hogescholen eindelijk weer open mochten! Met onze photobooth campagne hebben we zowel de studenten als de docenten een warm welkom geheten. De Hogeschool van Amsterdam wilde met deze activatie een gastvrije en vrolijke ervaring bieden die leidt tot verbinding met elkaar en de HvA. En dat is gelukt: van blije studenten die trots met hun aandenken naar huis gingen tot een giga photowall op de HvA Fraijlemaborg-locatie. Maar niet alleen de studenten pakten hun kans: docenten en enthousiaste medewerkers kwamen ook nieuwsgierig kijken en gingen natuurlijk ook met hun collega’s en leerlingen op de foto. Ten slotte deelden ze hun ‘Welkom (terug) op school’-foto’s via #hvaopen op social media.
Interne verbinding en social sharing
Photo booth campagne
9200 fotoprints
10 photobooths met backwall en promoter
Photo booth campagne – We hebben op maar liefst 10 locaties tegelijkertijd een photo booth setting geïnstalleerd, begeleid door een enthousiaste promotiemedewerker en inclusief een speciaal op maat gemaakt achtergronddoek in HvA-huisstijl. Dit momentje voor de camera gaf alle studenten niet alleen een warm welkom, maar ook een gezellige ervaring tijdens het fotomoment en daarbij kreeg iedereen hun foto direct in print mee. Daarnaast was er de mogelijkheid om de foto direct te mailen om social sharing te stimuleren. Al met al een fantastische herinnering aan de introductieweek.
Het Keepsake resultaat – In totaal hebben we bijna 10.000 prints uitgedeeld en ontelbaar veel studenten én docenten blij mogen maken. Via de HvA-socials zijn er bovendien toffe actiefoto’s en -video’s gepost om dit feestelijke moment met iedereen te vieren.