Project Description
Fight Cancer – Donateurs werven op evenement
Donateurs werven op jouw evenement? Dit kan door middel van fotomarketing!
Voor stichting Fight Cancer hebben we tijdens hun meest bekende evenement ‘Swim to Fight Cancer’ polaroid fotomarketing ingezet met twee doelen: donateurs werven én merk promotie. Met twee teams, elk bestaande uit één fotograaf en één promotiemedewerker, fotografeerden we bezoekers en gingen we in gesprek over het Tikkie-donateurschap. Als iemand zich inschreef als Tikkie- donateur, kreeg hij of zij een gratis polaroid cadeau! Een win-winsituatie met een inschrijving voor het goede doel en een unieke beleving rondom het fotomoment voor de bezoeker.
Merkpromotie en donateurswerving
Donateurs werven op evenement
240 prints en 104 donateurs
2 teams met fotograaf en promotiemedewerker
Donateurs werven op evenement – Een foto in ruil voor een inschrijving: het fotomoment zorgt altijd voor een plezierige beleving en het geeft je een uitgelezen kans om in gesprek te gaan met jouw doelgroep. De deelnemers van dit evenement doen vaak mee voor iemand in hun omgeving die kanker heeft (gehad) om geld op te halen voor kankeronderzoek. Zo creëert de branded polaroid zowel een uniek fotomoment als een trotse herinnering én een nieuwe donateur.
Het Keepsake resultaat – Met twee gemotiveerde teams hebben we de bezoekers op het evenement flink vermaakt, geïnformeerd en op de foto gezet… En dat leverde meer dan 100 Tikkie-donateurs voor de stichting op!